رفتن به مطلب
انجمن تخصصی طب اسلامی
کارشناس طب اسلامی

طرز تهیه روغن بنفشه

Recommended Posts

روغن بنفشه بی شک بهترین و پر خاصیت ترین روغن در طب اسلامی است و به تنهایی معجزه ای خاص و ویژه محسوب می شود.

از جمله خواص این روغن می توان به درمان سریع تب ، درمان سر درد حتی سر درد های سخت و طولانی اشاره کرد. توضیح خواص این روغن به طور مفصل در ادامه خواهد آمد.

 

:581df838cfdce_EmojiNatur-70(Copy):طرز تهیه روغن بنفشه ::581df838cfdce_EmojiNatur-70(Copy):

گل بنفشه چون به خودی خود روغنی ندارد ، باید این گل را در روغنی خواباند تا خواص گل به روغن انتقال پیدا کند. برای این منظور دو روغن کنجد و زیتون مفید هستند و با استفاده از هر کدام از این دو روغن، روغن بنفشه ای که به دست می آید دارای خواص متفاوتی است.

ابتدا باید مقداری گل بنفشه را در ظرفی ، ترجیحا شیشه ای ، قرار دهیم و مقداری از روغن زیتون یا کنجد روی گل ها بریزیم تا روی گل ها را بگیرد. سپس ظرف را در سایه گرم یا آفتاب قرار دهیم.

بعد از گذشت حداقل یک ماه یا 40 روز می توان روغن را صاف کرد و استفاده کرد. برای قوی تر شدن روغن می توانیم گل های آن را عوض کنیم به این صورت که وقتی بعد از یک ماه ، روغن را صاف کردیم، دوباره گل جدید در روغن بریزیم و تا یک ماه دیگر صبر کنیم.

اگر دفعات تعویض گل بنفشه به 10 بار برسد روغنی بسیار قوی به دست خواهد آمد. منتهی باید توجه داشت که بعد از هر بار تعویض گل ، مقداری از روغن جذب گل بنفشه می شود.

 

:581df7f646726_EmojiSmiley-95(Copy):تذکرات تهیه روغن بنفشه :

:581df898e5fb6_EmojiSymbols-01(Copy): باید توجه داشت که آفتاب نباید مستقیم به گل بنفشه بخورد مثلا درب ظرف شیشه ای بسته باشد تا آفتاب به گل نخورد ولی اشکالی ندارد خود ظرف در آفتاب باشد و درب آن بسته باشد.

:581df899aadf7_EmojiSymbols-02(Copy): هر چه روغن زیتون یا کنجدی که استفاده می شود مرغوب تر باشد روغن بهتری به دست خواهد آمد.

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
hm
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.

×