رفتن به مطلب
انجمن تخصصی طب اسلامی
  • 0
mirshekar

بیماری پروستات

سوال

4 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 0

توصیه های بسیار خوبی در طب اسلامی وجود دارد خصوصا سویق سنجد و رعایت اداب زناشویی. مطلب کامل در لینک زیر موجود است

 

http://tebeslami.net/%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%aa/1501

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
hm
  • 0
مجتبی مهمان   
مجتبی مهمان
من‌ دوماهه به این مریضی مبتلاا شدم هرحاا دکترمیرم الکی من میفرستن این ازمایش اوازمایش همه ازمایشاتم درسته تکررادراردارم شدید دردکمرلگن تناسلی ادرارم قطره میادته ادرارم نمیاد دگه خسته شدم بدنم دگه جون نداره

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 0

برای هر کدام از عوارضی که فرمودید یک دارو وجود دارد. البته داروی مرکب 4 همه این مشکلاتی که شما گفتید را درمان می کند و برای تکرر ادرار باید صفرابر استفاده کنید. سویق سنجد هم بسیار مفید است.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
  • 0

درمان پروستات

اولین درمان قرآن است

كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ الثَّالِثِ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ قَبِيلِي رَجُلٌ مِنْ مَوَالِيكَ بِهِ‌ حَصْرُ الْبَوْلِ‌ وَ هُوَ يَسْأَلُكَ الدُّعَاءَ أَنْ يَلْبَسَهُ اللَّهُ الْعَافِيَةَ وَ اسْمُهُ نَفِيسٌ الْخَادِمُ فَأَجَابَ كَشَفَ اللَّهُ ضُرَّكَ وَ دَفَعَ عَنْكَ مَكَارِهَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَلَحَّ عَلَيْهِ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ يَشْفِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى[13]

یعنی به امام هادی نوشتم فدایت شوم که مردی است مبتلا به پروستات شده است و می‌خواهد دعا کنید تا خوب شود و نام او نفیس خادم است امام جواب دادند خداوند و زیاد و با اصرار قرآن بخوان زیرا درمان می‌شوی.

افرادی که پروستات دارند قرآن زیاد بخوانند و اصرار بر خواندن قرآن داشته باشند ان شاء الله خوب می‌شوند.

در جلد دوم مفصل درمان با قرآن آمده است و مکانیزم آن بحث شده است. با قرآن خواندن شیطان دور می‌شود زیرا چیزی شدیدتر از خواندن قرآن برای شیطان نیست و در جلد اول خواندیم که شیطان یعنی میکروب و ویروس از علل اصلی بیماری هستند و دیگر اینکه با خواندن قرآن نیروهای خیر جهان که ملائکه هستند جذب می‌شوند و به انسان کمک می‌کنند و احتمالا در راستای درمان انسان کمک می‌کنند. البته خود قرآن فرکانس های نوری دارد و این فرکانس ها را اهل آسمان به وضوح می‌بینند و بعید نیست خود این فرکانس ها تاثیر درمانی داشته باشد.

درمان دیگر

روایتی می‌فرماید:

يَغْسِلُ‌ رِجْلَيْهِ‌ وَ يَكْتُبُ عَلَى سَاقِهِ الْيُسْرَى‌ فَفَتَحْنا أَبْوابَ السَّماءِ إِلَى قَوْلِهِ‌ لِمَنْ كانَ كُفِر[14]

یعنی پاها را بشوید و روی ساق پای چپ بنویسد ففتحنا ابواب السماء تا لمن کان کفر.

آب آسمان

روایت دیگر می‌فرماید:

يَقْطَعُ عَنْهُ الْبُرُودَةَ وَ حَصْرَ الْبَوْلِ‌ [15]

یعنی کسی که آب باران مصرف کند سردی و پروستات او قطع می‌شود

به همان شکلی که در جلد دو گفته شد یعنی صبح و شب یک لیوان تا هفت روز مصرف شود

مرکب یک

درباره مرکب یک آمده است:

وَ قَالَ إِنَّهَا تَنْفَعُ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى مِنَ ... الْأُسْر[16]

و فرمود این دارو(مرکب یک) به اذن خداوند برای بیماری حصر بول مفید است.

گفته اند که اسر سختی ادرار است که همان پروستات می‌باشد.

مرکب چهار

شاید بهترین درمان پروستات مرکب چهار است که به وضوح آمده است که درمان سختی ادرار است:

وَ هُوَ نَافِعٌ لِوَجَعِ الْخَاصِرَةِ وَ الْبَطْنِ وَ لِرِيَاحِ الْبَطْنِ وَ لِرِيَاحِ الْمَفَاصِلِ وَ لِمَنْ‌ يَشُقُ‌ عَلَيْهِ‌ الْبَوْلُ‌ وَ لِمَنْ لَا يَسْتَطِيعُ أَنْ يَحْبِسَ بَوْلَه[17]

یعنی مرکب چهار برای پهلو درد و شکم درد و باد شکم و درد مفاصل و برای کسی که ادرار کردن برای او مشکل است و برای کسی که نمی‌تواند ادرار خود را نگه دارد مفید است.

مرکب چهار دو بیماری متضاد حصر بول و عدم کنترل ادرار را درمان می‌کند. هر دوی این بیماری ها معلول بیماری پروستات هستند.

البته مقدار مصرف صبح و شب به اندازه دو مثقال است تا زمانی که بهبودی پیدا بشود.

درمان شب ادراری مستقل است.

دعای مخصوص سختی ادرار

در روایتی آمده است:

كُنْتُ جَالِساً عِنْدَ أَبِي وَ عِنْدَهُ رَجُلٌ قَدْ سَقَطَتْ إِحْدَيْ يَدَيْهِ مِنْ‌ فَالِجٍ‌ بِهِ‌ وَ هُوَ يَطْلُبُ إِلَى أَبِي أَنْ يَدْعُوَ لَهُ دَعْوَةً وَ ذَكَرَ أَنَّ بِهِ حَصَاةً لَا يَقْدِرُ عَلَى الْبَوْلِ إِلَّا بِشِدَّةٍ فَعَلَّمَهُ أَبِي هَذَا الدُّعَاءَ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ امْسَحْ يَدَيْكَ الْمُبَارَكَتَيْنِ عَلَى يَدِي فَفَعَلَ فَقَالَ لَهُ أَبِي قُلْ هَذَا الدُّعَاءَ حِينَ تُصَلِّي صَلَاةَ اللَّيْلِ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ دُعَاءَ الْعَلِيلِ الذَّلِيلِ الْفَقِيرِ أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنْ قَدِ اشْتَدَّتْ فَاقَتُهُ وَ قَلَّتْ حِيلَتُهُ وَ ضَعُفَ عَمَلُهُ مِنَ الْخَطِيئَةِ وَ الْبَلَاءِ دُعَاءَ مَكْرُوبٍ إِنْ لَمْ تُدَارِكْهُ هَلَكَ وَ إِنْ لَمْ تَسْتَنْقِذْهُ فَلَا حِيلَةَ لَهُ فَلَا تُحِطْ بِي يَا سَيِّدِي وَ مَوْلَايَ وَ إِلَهِي مَكْرَكَ وَ لَا تُثْبِتْ عَلَيَّ غَضَبَكَ وَ لَا تَضْطَرَّنِي إِلَى الْيَأْسِ مِنْ رَوْحِكَ وَ الْقُنُوطِ مِنْ رَحْمَتِكَ وَ طُولِ الصَّبْرِ عَلَى الْأَذَى اللَّهُمَّ لَا طَاقَةَ لِي عَلَى بَلَائِكَ وَ لَا غَنَاءَ بِي عَنْ رَحْمَتِكَ وَ رَوْحِكَ وَ هَذَا ابْنُ نَبِيِّكَ وَ حَبِيبِكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ بِهِ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ فَإِنَّكَ جَعَلْتَهُ مَفْزَعاً لِلْخَائِفِ وَ اسْتَوْدَعْتَهُ عِلْمَ مَا كَانَ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ فَاكْشِفْ ضُرِّي وَ خَلِّصْنِي مِنْ هَذِهِ الْبَلِيَّةِ إِلَى مَا عَوَّذْتَنِي مِنْ عَافِيَتِكَ وَ رَحْمَتِكَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ إِلَّا مِنْكَ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ فَانْصَرَفَ الرَّجُلُ ثُمَّ أَتَاهُ بَعْدَ أَيَّامٍ وَ مَا بِهِ شَيْ‌ءٌ مِمَّا كَانَ يَجِدُ وَ قَالَ وَ أَمَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ أَنْ أَكْتُمَ ذَلِكَ وَ قَالَ أَخْبَرْتُ أَبِي بِعَافِيَةِ الرَّجُلِ فَقَالَ يَا بُنَيَّ مَنْ كَتَمَ بَلَاءً ابْتُلِيَ بِهِ مِنَ النَّاسِ وَ شَكَاهُ إِلَى اللَّهِ أَنْ يُعَافِيَهُ مِنْ ذَلِكَ الْبَلَاءِ عِنْدَ هَذَا الدُّعَاء[18]

یعنی نزد پدرم امام باقر(ع) بودم و مردی بود که دستش فلج بود و از پدرم می‌خواست برای او دعا کند و مبتلا به پروستات بوده است یعنی نمی‌تواند ادرار کند مگر به سختی و پدرم به او این دعا را آموخت و این شخص به امام باقر عرض کرد دستت را بر بدم مسح کن و پدرم گفت موقع نماز شب موقع سجود این دعا را بخوان:

اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ دُعَاءَ الْعَلِيلِ الذَّلِيلِ الْفَقِيرِ أَدْعُوكَ دُعَاءَ مَنْ قَدِ اشْتَدَّتْ فَاقَتُهُ وَ قَلَّتْ حِيلَتُهُ وَ ضَعُفَ عَمَلُهُ مِنَ الْخَطِيئَةِ وَ الْبَلَاءِ دُعَاءَ مَكْرُوبٍ إِنْ لَمْ تُدَارِكْهُ هَلَكَ وَ إِنْ لَمْ تَسْتَنْقِذْهُ فَلَا حِيلَةَ لَهُ فَلَا تُحِطْ بِي يَا سَيِّدِي وَ مَوْلَايَ وَ إِلَهِي مَكْرَكَ وَ لَا تُثْبِتْ عَلَيَّ غَضَبَكَ وَ لَا تَضْطَرَّنِي إِلَى الْيَأْسِ مِنْ رَوْحِكَ وَ الْقُنُوطِ مِنْ رَحْمَتِكَ وَ طُولِ الصَّبْرِ عَلَى الْأَذَى اللَّهُمَّ لَا طَاقَةَ لِي عَلَى بَلَائِكَ وَ لَا غَنَاءَ بِي عَنْ رَحْمَتِكَ وَ رَوْحِكَ وَ هَذَا ابْنُ نَبِيِّكَ وَ حَبِيبِكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ بِهِ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ فَإِنَّكَ جَعَلْتَهُ مَفْزَعاً لِلْخَائِفِ وَ اسْتَوْدَعْتَهُ عِلْمَ مَا كَانَ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ فَاكْشِفْ ضُرِّي وَ خَلِّصْنِي مِنْ هَذِهِ الْبَلِيَّةِ إِلَى مَا عَوَّذْتَنِي مِنْ عَافِيَتِكَ وَ رَحْمَتِكَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ إِلَّا مِنْكَ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ

مرد رفت و بعد از چند روز آمده و هم فلج او و هم پروستات او خوب شده بود و فرمود دعا را کتمان کنید و به اهل آن بدهید و من به پدرم خبر دادم که مرد خوب شد پدرم فرمود کسی که بلاء را خود را کتمان کند و به خداوند بگوید که او را شفاء دهد خداوند او را با این دعاء درمان می‌کند.

قانون کلی می‌گوید اگر کسی به بیماری سخت مبتلا بشود نباید به کسی بگوید و از دیگران کتمان کند. چون مردم تحمل مسئله درمان را ندارند و به من خیلی می‌گویند که از بیماران فیلم بگیرید و تبلیغ کنید ولی من با استناد به این روایت می‌گویم این کار را نکنید.

فردی در اصفهان نطفه او صفر بوده است و بعد از درمان آمد سر کلاس گفت که خانم من دو ماهه است و همان شب خانم او سقط کرد. چشم خورد و ما می‌گوییم که اعلان نکنید.

سیاهدانه

در روایت آمده است:

شَكَوْتُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنِّي‌ أَلْقَى‌ مِنَ‌ الْبَوْلِ‌ شِدَّةً فَقَالَ خُذْ مِنَ الشُّونِيزِ فِي آخِرِ اللَّيْل[19]

یعنی به امام صادق(ع) از سختی ادرار شکایت کردم فرمود سیاهدانه در آخر شب بخور.

مقدار استفاده از شونیز مشخص نشده است ولی باید به مقدار صدق مصرف بشود. مثلا چند دانه مصرف بشود سه یا پنج یا هفت دانه. ظاهرا بدون عسل باید مصرف بشود ولی اگر با عسل هم مصرف بشود شاید خوب باشد.

شونیز اگر زیاد باشد خوب نیست و روایات از قبل مشخص کرده است که بیشتر شماره هفت آمده است. کسی که زیاد سیاهدانه مصرف کند اثر معکوس دارد.

اسپند برای افرادی است که کنترل ادرار ندارند.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

×