رفتن به مطلب
انجمن تخصصی طب اسلامی
  • 0
xavi

رفع بدبویی دهان و سفید کردن دندان از دیدگاه طب سنتی

سوال

بخارها و دودهای دخانی که از معده به سوی مری و دهان متصاعد می‌شود، عفونت‌های نزله‌ای که از ترشحات سینوس‌های چرکی و ترشحات پرده‌های محافظ مغز به پایین یعنی حلق سرازیر می‌شود و عفونت‌های لثه و دندان از عوامل موثر بر بوی بد دهان هستند.

وی با اشاره به اینکه عمدتا برای بدبویی دهان 3 عامل بسیار مهم و تاثیرگذارمطرح است، گفت: بخارها و دودهای دخانی که از معده به سوی مری و دهان متصاعد می‌شود، عفونت‌های نزله‌ای که از ترشحات سینوس‌های چرکی و ترشحات پرده‌های محافظ مغز به پایین یعنی حلق سرازیر می‌شود و عفونت‌های لثه و دندان از عوامل موثر بر بوی بد دهان هستند.

این کارشناس فوتبال تری طب سنتی با بیان اینکه سینوزیت یکی از شایع‌ترین ترشحات عفونی نزله‌ای است که بوی عفونت را تشدید می‌کند، ادامه داد: رعایت رژیم غذایی سالم و مصرف مواد غذایی با توجه به مزاج افراد خود عامل مهمی برای سلامت دهان ودنان است که از بروز ترشحان نزله‌ای پیشگیری می‌کند.

برای رفع بدبویی دهان معده باید اصلاح شود که می‌توان هر روز صبح 3 قاشق خاکشیر را با آب گرم یا گلاب مخلوط کرده و حداقل یک ساعت چیزی خورده نشود؛ این کار به پاکسازی معده کمک کرده و موجب رفع بدبویی دهان می‌شود.

وی درباره خواص پودر دهان اضافه کرد: دندان و لثه‌ها را قبل از خواب با پودر دهان مالش داده شود و سپس با مسواک شسته شود که این روش موجب می‌شود افراد به دندان درد مبتلا نشود و عفونت‌های دندان از بین رود.

برای تهیه پودر دهان می‌توان 100 گرم سماق، گلنار فارسی، مازو، پوست انار از هر کدام 25 گرم، 10 گرم میخک و 75 گرم نمک مخلوط کرده و با انگشت روی دندان و لثه مالیده شود و سپس بلا مسواک روی دندان کشیده و بعد شسته شود.

برای سفید کردن دندان می‌توان به جای گلنار فارسی از زاج سفید استفاده کرد و اگر می‌خواهید بیشتر سفید شود به مجموع دارو 15 گرم جوش شیرین اضافه شود.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

1 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

  • 0

مطلبتان عالی است.

البته از نظر طب اسلامی بهداشت دهان و بلغم بیشترین سهم را در بوی بد دهان دارد و تجربه هم همین را نشان داده.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
hm

×