رفتن به مطلب
انجمن تخصصی طب اسلامی
  • 0
leila992 مهمان

بهترین راه های پیشگیری از سرطان سینه

سوال

leila992 مهمان   
leila992 مهمان

متاسفانه یکی از بیماری هایی که به سرعت در حال شایع شدن در بین بانوان است ، سرطان سینه می باشد . این بیماری جدیدا به کابوس هر زنی تبدیل شده است . سینه ها یکی از هویت های زنانه هستند و به همین دلیل است که هیچ زنی دوست ندارد به این بیماری مبتلا بشود . اگر شما نکات ایمنی را رعایت نکنید ممکن است به این سرطان دچار شوید . سلبریتی های زیادی نیز به این بیماری دچار شده اند که از معروف ترین آنها می توان به آنجلینا جولی اشاره کرد .  مارگارت کومو یکی از معروف ترین پزشکان آمریکا عقیده دارد که خانوم های می توانند با رعایت نکات ایمنی تا 80 درصد از خطر ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کنند . در این قسمت از مقاله مجله نت سلامت به معرفی بهترین روش ها برای جلوگیری از سرطان سینه می پردازیم .

 

جلوگیری از سرطان سینه

جلوگیری از سرطان سینه

 

از تراکم سینه خود مطلع باشید

شما حتما باید از تراکم سینه خود مطلع باشید تا بتوانید به راحتی علائم سرطان را شناسایی کنید . اگر بافت سینه شما بیشتر از چربی تشکیل شده باشد ، تشخیص غده در ماموگرام بسیار دشوار می شود . دلیل این دشواری هم بافت یکسان غده و چربی است که هر دو در ماموگرافی سفید دیده می شوند . کسانی که چربی سینه آنها از بافتشان بیشتر باشد احتمال ابتلا به سرطان در انها 6 برابر از زنانی که چربی آنها از بافت سینه شان کمتر است ، بیشتر است . البته دلیل این امر را کسی هنوز نمی داند .

ورزش کنید

شما می توانید با ورزش کردن به چند روش از ابتلا به سرطان جلوگیری کنید .مطالعات نشان داده است که خانوم هایی که دارای 18 تا 20 کیلو اضافه وزن هستند ، 40 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند . وقتی شما اضافه وزن داشته باشید استروژن بیشتری در بدن شما ترشح می شود و این اسنروژن می تواند باعث می شود که سلول ها تحرک بیشتری داشته باشند و احتمال تبدیل شدن به سلول های سرطانی در آنها بیشتر شود .

همچنین ورزش کردن باعث می شود که میزان استروژن خوب بدن نسبت به استروژن بد ، بیشتر شود . مطالعات جدید نشان داده است که زنانی که ورزش می کنند تا 30 درصد استروژن بد بدنشان نسبت به زنانی که ورزش نمی کنند کمتر است .

 

جلوگیری از سرطان سینه

 

کاهش درمان های هورمونی

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود خانوم های زیادی به سرطان سینه مبتلا بشوند ، استفاده از درمان های هورمونی است . در این درمان ها ار هورمون های استروژن و پروژسترون استفاده می شود که هر دو در ترحیک سلول های بدن نقش دارند . دانشمندان معتقدند که زنانی که از این نوع درمان ها استفاده می کنند ، در خطر بیشتری نسبت به بقیه خانوم ها هستند و امکان ابتلا به سرطلان در آنها بیشتر است .

شیر دادن به نوزاد

یکی از بهترین و طبیعی ترین روش ها برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه شیر دهی می باشد . وقتی خانومی به فرزند خود شیر می دهد در واقه وارد چرخه قائدگی نمی شود . وقتی که شما وارد این چرخه نشوید ، بدن شما استروژن کمتری ترشح می کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان در شما به شدت پایین می آید . شیر دادن به نوزاد نه تنها می تواند باعث فرم دادن به سینه های شما شود ، بلکه برای سلامتی شما نیز بسیار مفید است .

 

جلوگیری از سرطان سینه

 

استفاده از مواد غذایی سالم

یکی از دلایلی که میزان سرطان در جامعه های امروزی رشد داشته است ، تغییر در عادات غذایی است . دیگر بر کسی پوشده نیست که استفاده از مواد غذایی بی کیفیت و فراوری شده می تواند باعث بروز سرطان شود . پژوهش ها نشان داده است که زنانی که در خون خود میزان بالایی کارتنوئید دارند ، تا 30 درصد خطر کمتری انها را در ابتلا به سرطان تهدید می کند . این ماده غذایی به فراوانی در هویج وجود دارد . استفاده از سبزیجات و میوه ها می تواند به احتمال ابتلا به هرگونه سرطانی را در شما کاهش بدهد .

بررسی سوابق سرطان سینه در خانواده

یکی از راحت ترین راه های جلوگیری از سرطان سینه ، بررسی سوابق خانوادگی است . این سرطان 10 تا 15 درصد ارثی می باشد و کسانی  که در خانواده خود همچنین بیمارانی داشته باشند ، در خطر بیشتری نسبت به سایرین هستند و باید در بازه های زمانی کوتاهی چکاب های لازم را انجام بدهند تا با مشاهده اولین علائم سرطان ، نسبت به درمان آن اقدام کنند .

مسلما سرطان سینه یکی از خطراتی است که خانوم ها را تهدید می کتد ولی شما می توانید با پیروی از برنامه های جلوگیری از سرطان سینه ، تا حد زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید .

 

منبع : www.netsalamat.com

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

0 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

هنوز برای این سوال پاسخی ارسال نشده است


×