رفتن به مطلب
انجمن تخصصی طب اسلامی
  • 0
sjcup

چاپ لیوان کاغذی به چه صورت است؟

سوال

چاپ لیوان کاغذی

چاپ لیوان کاغذی یکی از صنعت های مدرن در کشور ما به حساب می آید که روز به روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می شود. چاپ لیوان کاغذی در انواع مختلفی انجام می شود و در بخشی های زیادی به کار گرفته می شود. امروزه صنعت چاپ لیوان کاغذی پیشرفت زیادی کرده و آمار مصرف کنندگان آن در حال افزایش است. در ادامه ی این مطلب به ارائه ی اطلاعاتی درباره چاپ انواع لیوان کاغذی و فواید آن می پردازیم.

در ویکی پدیا انگلیسی آمده که چاپ لیوان های کاغذی در ابتدا با استفاده از بلوک های لاستیکی نصب شده بر روی استوانه ها ، با یک استوانه متفاوت برای هر رنگ انجام می شده است. ثبت در بین رنگ های مختلف بسیار دشوار بود، اما بعداً صفحات فلکسوگرافی در دسترس قرار گرفتند و با استفاده از سیستم های نصب، ثبت در بین رنگ ها آسان تر شد و امکان طرح های پیچیده تری فراهم شد. چاپ فلکسوگرافی برای طولانی مدت ایده آل شده است و تولیدکنندگان معمولاً هنگام تولید بیش از یک میلیون لیوان از این روش استفاده می کنند. برای این کار از ماشین آلاتی مانند Comexi استفاده شده است كه برای گرفتن حلقه های بزرگ اضافی مورد نیاز تولیدكنندگان محصولات كاغذی سازگار شده اند.

در حال حاضر می توان گفت چاپ لیوان کاغذی جایگزین استفاده از لیوان پلاستیکی شده است. دلیل این جایگزینی، تجدید پذیر بودن کاغذ و بازگشت آن به طبیعت است. درصورتی که لیوان پلاستیکی تجدید ناپذیر است و چند صد سال طول می کشد تا به چرخه ی طبیعت بازگردد. در سال های اخیر، سازمان ها و نهادهای بهداشتی متوجه اختلالات به وجود آمده در اثر مصرف پلاستیک شدند. طی تحقیقاتی که انجام شد، پلاستیک باعث ایجاد اختلال در چرخه طبیعت می شود و ضرر های زیادی برای بدن انسان دارد. با توجه به این نکته تولید لیوان پلاستیکی محدود و چاپ لیوان کاغذی جایگزین آن شد.

 

چاپ لیوان کاغذی

امروزه  با گذشتن از عصر صنعتی و توجه به محیط زیست، کشورهای مختلف فعالیت های زیادی در راستای حفاظت از محیط زندگی انسان انجام می دهند. چاپ لیوان کاغذی به جای ظروف پلاستیکی تجدید ناپذیر نیز، یکی از هزاران فعالیتی است که در راستای طبیعت دوستی انجام می شود. جالب است بدانید یکی دیگر از دلایلی که افراد زیادی ظروف کاغذی را به ظروف پلاستیکی ترجیح می دهند، نگرانی آن ها از سرطان زا بودن و واکنش های شیمیایی ظروف پلاستیکی نسبت به حرارت است.

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

2 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

hm

×