رفتن به مطلب
انجمن تخصصی طب اسلامی
  • 0
bmtips

خواص روغن کنجد برای برای عفونت گوش

سوال

 

 

روغن زیتون چقدر در رفع عفونت گوش تاثیر دارد؟

هرچند تعداد مطالعاتی که اثرگذاری روغن زیتون را در درمان درد عفونت گوش اثبات کنند، ‌زیاد نیست اما مطابق با آکادمی پزشکی اطفال آمریکا این روغن می‌تواند تا حدی در درمان این درد موثر باشد.

روغن زیتون برخی خواص ضدمیکروبی دارد. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۳ نشان داد که قطره‌های گیاهی حاوی روغن زیتون به کاهش درد ناشی از عفونت گوش در کودکان کمک می‌کنند. البته، در خاطر داشته باشید که این قطره‌ها حاوی دیگر گیاهان دارویی مثل اسطوخودوس و کالندولا هم بوده‌اند.

چطور از روغن زیتون برای درمان عفونت گوش استفاده کنیم؟

چنانچه عنوان شد، شواهد زیادی برای اثبات اثرگذاری روغن زیتون وجود ندارد اما هیچ عارضه‌ای حاصل از به کار بردن این ماده نیز مشاهده نشده‌است. بنابراین می‌توانید آن را استفاده کنید و شاهد نتیجه روی خودتان باشید.

برای ریختن روغن زیتون داخل گوش می‌توانید از قطره‌چکان استفاده کنید یا تکه‌ای پنبه را به روغن آغشته کرده و آن را داخل گوش‌تان بفشارید.

روغن می‌تواند در دمای محیط یا حتی گرم باشد. البته، در صورتی که روغن زیتون گرم را ترجیح می‌دهید، دقت کنید که فقط باید کمی گرم باشد نه داغ.

۱. روی پهلو دراز بکشید به طوری که گوش دچار عفونت رو به بالا باشد.

۲. کمی لاله‌ی گوش را بکشید تا مجرا باز شود.

۳. دو تا سه قطره روغن داخل مجرای گوش بریزید.

۴. به آرامی پوست جلوی ورودی مجرا را ماساژ بدهید تا روغن اثر خودش را بگذارد.

۵.  به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پهلو بمانید. بعد از نشستن روغن اضافی را که از گوش‌تان خارج می‌شود، پاک کنید.

۶. در صورت نیاز، همین روند را روی گوش دیگرتان انجام بدهید.

* برای درمان عفونت گوش روزی یک یا دو بار از روغن زیتون استفاده کنید. اگر علائم این عفونت تغییری نکرد یا بهتر نشدید، به پزشک‌تان مراجعه کنید.

* اهمیت زیادی دارد که روغن زیتون باکیفیت به کار ببرید. بهترین حالت این است که روغن زیتونِ فرابکر (روغن خام) تهیه کنید. این نوع روغن زیتون به لحاظ شیمیایی پردازش نشده‌است.

آیا استفاده از روغن زیتون خطری ندارد؟

هرچند روغن زیتون به طور کلی بی‌خطر است، اما هنگام استفاده از آن برای گوش، باید نکاتی را رعایت کنید.

در صورتی که پرده‌ی گوش‌تان دچار پارگی یا هر مشکلی است، نباید از روغن زیتون استفاده کنید. اگر در مورد پارگی پرده‌ی گوش‌تان مطمئن نیستید می‌توانید با داکترتان مشورت کنید.

گوش پاک‌ کن یا هیچ شی دیگری را برای از بین بردن جرم، واردِ گوش نکنید. با این کار ممکن است به راحتی پرده‌ی گوش را دچار آسیب کنید یا جرم را به قسمت عمیق‌تر گوش‌تان وارد کنید. یادتان باشد که استفاده از گوش پاک کن ریسک ابتلا به عفونت گوش را افزایش می‌دهد.

در نهایت، حتما از روغن زیتون با دمای محیط یا روغنی که کمی گرم شده‌است استفاده کنید، زیرا اگر روغن خیلی داغ باشد، پوست نازک گوش را می‌سوزاند.

فروش آنلاین انواع محصولات کنجدی از برند هرنگ

https://herang.co/

 

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

0 پاسخ به این سوال تا کنون داده شده است

Recommended Posts

هنوز برای این سوال پاسخی ارسال نشده است


×