رفتن به مطلب
انجمن تخصصی طب اسلامی

بانو59

کاربر ساده
  • تعداد ارسال ها

    0
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید


فعالیت های امتیاز

  1. Like
    بانو59 دادامتیاز به m.eshragh در خلط   
    سلام .داروی طریفل مصرف کنند .و در بینی یکی دو قطره روغن بنفشه کنجدی بریزند .
  2. Like
    بانو59 دادامتیاز به فاطمه وحانیه در سرما خوردگی   
    داروی زمستانه وپاییزه امام کاظم علیه السلام هلیله سیاه و مصطکی وشکرسرخ رواسیاب و به میزان مساوی مخلوط کنید شکرسرخ نباید خیلی پودر شود تا 3روز بخورد بعدش تا 2 ساعت چیزی نخورد حتی اب
    داروی کاشم: مقدار مساوی ازانجدان رومی وشکر سرخ است شب ها نصف قاشق چایخوری برای 2 تا 7 سال وبدون اب مصرف شود
    من دارو ها رو از مطب استاد در قم تهییه میکنم
  3. Like
    بانو59 دادامتیاز به فاطمه وحانیه در سرما خوردگی   
    بچه های من هم اینطور بودن
    از وقتی با طب اسلامی اشنا شدم خیلی راحت شدم
    داروی امام کاظم علیه السلام اولین دارو
    برا گلو درد شیر وانجیر خیلی عالیه
    کیپی بینی روغن بنفشه کنجدی ولی اگر خیلی شدید بود قطره جامع مرزنجوش خوبه خیلی میسوزونه ولی عالیه
    عفونت ریه جامع با اب رازیانه چون قطره جامع مرزنجوش خیلی تنده برا کیپی بینی بچه ها از همین اب جامع رازیانه استفاده میکنم
    برا سرفه داروی کاشم
    برای خلط داروی بلغم
    تجربه من اینه که داروهای شیمیایی مریضی رو طولانی تر میکنن
  4. Like
    بانو59 دادامتیاز به سعیدمهدوی در سرما خوردگی   
    سلام
    سرما خوردگی بخودی خودچیزبدی نیست واتفاقا سبب ذکاوت فرددربزرگسالی می شودان شاء الله.
    شلغم بهترین چرک خشک کن وآنتی بیوتیک است.آب سیب چرک خشک کن است حتی ازپنی سیلین قوی ترهستند باذن الله.
     
    داروی امام کاظم علیه السلام برای درمان وپیشگیری مفیداست باذن الله.
     
    هفته ای دوباراسفنددودکنید
  5. Like
  6. Like
    بانو59 دریافت کردید امتیاز از فاطمه زهرا در برگ چغندر   
    سلام 
    ما با برگ چغندر بورانی درست میکنیم مثل اسفناج .توی اش ها هم میشه ریخت 
  7. Like
    بانو59 دادامتیاز به هااادی در سرکه   
    امام صادق (ع) می‌فرمایند: «سرکه خمر لثه را تقویت می‌کند و انگل شکم را می‌کشد و عقل را تقویت می‌کند.» در این روایت مقید شده که سرکه خمر عقل را تقویت می‌کند که این منافاتی با روایت قبل ندارد و می‌توان گفت که هر سرکه‌ای تقویت‌کننده عقل است ولی خواص دیگر را تنها سرکه خمر دارد. سرکه خمر به سرکه‌ای می‌گویند که در فرآیند تبدیل‌شدن به سرکه ابتدا تبدیل به خمر می‌شود (انقلاب اول) سپس تبدیل به سرکه می‌شود (انقلاب دوم)، در روایات و در منابع فقهی شش چیز ذکرشده که ابتدا تبدیل به خمر و سپس تبدیل به سرکه می‌شوند، انگور، خرما، جو، عسل، انجیر و یک مورد دیگر که به یاد ندارم، یعنی اگر از سیب سرکه درست کنند این‌گونه نیست که ابتدا تبدیل به خمر شود و تبدیل‌شدن به خمر فقط در همان شش مورد است. برای درست کردن سرکه از انگور ابتدا باید انگور شسته شود سپس صبر کنید تا کاملاً خشک شود زیرا آب سبب کپک زدن آن می‌شود، پس‌ازآن آب انگور را بگیرید و در ظرف ریخته و درب آن را ببندید البته می‌توان خود انگور را هم در ظرف ریخت و درنهایت آن را صاف کرد. در زمستان شش روز و در تابستان سه روز طول می‌کشد تا تبدیل به خمر شود و تفاله آن بالا می‌آید، پس از مدتی تبدیل به سرکه می‌شود و تفاله آن پایین می‌آید، شرطش آن است که پس از تبدیل‌شدن به خمر (ده روز) درب ظرف را بازکنید تا مگس سرکه یا پشه سرکه وارد آن شود، این حشره باعث می‌شود که آب انگور تبدیل به سرکه شود و این فرآیند نود روز طول می‌کشد و روش دیگر این است که بعد از ده روز به آن سرکه کهنه اضافه کنند زیرا در سرکه کهنه تخم مگس سرکه وجود دارد و حتی اگر در را ببندند بازهم مگس سرکه در آن به وجود می‌آید و پس از چهل روز تبدیل به سرکه می‌شود ولی آنچه در روایات توصیه‌شده با باز گذاشتن ظرف و ورود مگس سرکه از راه طبیعی آن است در روایت آمده: «سرکه خمری را بخورید که خود فاسد شده نه آنکه خودتان فاسد کرده‌اید». هرچه انگور مورداستفاده شیرین‌تر باشد سرکه حاصل از آن بهتر و ترش‌تر است. اگر بخواهیم از خرما سرکه درست کنیم باید کمی آب به خرما اضافه کنیم تا جایی که آب روی خرما بیاید، پس از چهل روز آن را صاف کنید و تا نود روز بگذارید.
     
    امروزه در طب سنتی و عطاری‌ها سرکه سیب به‌عنوان بهترین سرکه معرفی می‌شود ولی در طب اسلامی بهترین سرکه، سرکه خمر است.

    https://telegram.me/teb_e_vahyani
     
     
  8. Like
    بانو59 دادامتیاز به گل نرگس در آناتومی بدن انسان   
    سری به کتابهای آناتومی میزنم .وهمچنان این سوالات در ذهن من رژه می روند از کجا شروع به بحث کنم؟از مغز شروع کنم؟یااز قلب ؟اگر آناتومی اسلامی با آناتومی غربی فرق دارد پس منبع از کجا انتخاب کنم؟ درحالی که همه ی منابع با دیدگاه جزء نگر غرب نوشته شده است.
    روزها وساعتها با خودم درگیرم .که شروع بحث ومقدمه ی بحث چه باشد. مباحثه استاد در رو زنامه ی 9دی خیلی به اصول مبنایی فکرم کمک کرد اما نخ تسبیح را  پیدا نکردم .روز جمعه است و در حالی که در خنکای صبح جمعه آفتاب از لای در اتاق به ذهنم می وزد. جرقه ایی در ذهنم شکل می گیرد . یافتم ..کتاب توحید مفضل ،چرا از این کتاب استفاده نکنم .سمت کتاب میروم.همچون مفضل سرشار ا زذوقی وصف نشدنی زانوی ادب جلوی نظرات ودیدگاههای امام صادق ع میزنم .امامی که سرشار ازحکمت و علم است.
    کتاب را که نگاه میکنم میبینم شروع آناتومی امام ع با آناتومی غرب زمین تا آسمان فرق دارد منکر زحمات دانشمندان غربی نمیشوم اما در دانشگاه همیشه یادم هست به درس فیزیولوژی و میکروب و...ودیگر دروس پایه که می رسیدیم نمی دانم چه علاقه ایی نویسندگان ومحققان غربی داشتند که همه چیز را دوست داشتند جدا کنند.آناتومی را از فیزیولوژی جدا میکردند ژنتیک را از میکروب و....خلاصه تمام تکه های پزشکی مثل تکه های واحد یک پازل از هم جدا میکردند بعدها هم که در مقطع فوق لیسانس وقتی میخاستم انتخاب رشته کنم باز تخصص تغذیه از بهداشت جدابود تخصص اعصاب از قلب جدا بود حال بایک حساب دوتا چهارتا هم میشود فهمید چقدر اتصال بین بهداشت وتغذیه است چقدر نزدیکی بین قلب واعصاب هست.
    هرچند که در بخش تغذیه انصافا غرب خیلی جزیی وخوب کار کرده است اماهیچ وقت ندیدم در منابع طب مدرن محقق یا پزشکی،علت درد قلب را از معده بداند.ودید کلی تری به بحث پزشکی داشته باشند.
    درحالی که در طب اسلامی یکی از درمان های قلب اصلاح معده است .اینگونه شد که طب اسلامی را  بحق بی نظیر میدانم .بماند که سر این قضیه سردرگمی ام در انتخاب رشته ادامه تحصیل ندادم اما از وقتی با طب اسلامی آشنا شدم همه ی آن چه از تخصص در رشته های پزشکی دنبالش بودم را گاهی در یک حدیث پزشکی از امام معصوم ع می یافتم و حض و وجد علمی آن روزها در قلب و ذهنم جاری بود
    شاید به آرامش نسبی رسیدم اما بازهم پر از سوالم ...
    سوالهای راکه میدانم یافتنی است..
  9. Like
    بانو59 دادامتیاز به گل نرگس در آناتومی بدن انسان   
    شاید برای عده ایی باورش سخت باشد که تخصصی بنام آناتومی اسلامی هم باشد .امروزه جای هیچ شکی نیست که اسلام در حوزه ی پزشکی با استدلال قوی و محکم حرف برای گفتن دارد.اما زیر مجموعه های حوزه پزشکی به علت اینکه به دست محققان کم تر کار شده است کمتر هم بررسی شده است.برای بحث آغازین خیلی فکر کردیم از کجا شروع کنیم ؟ برای یافتن این پرسش سری به روزنامه ی 9دی زدیم در این روزنامه استاد تبریزیان یک مصاحبه شیرین وبه یاد ماندنی دارند وقتی مجری پرسید؟
    طب جدید الان مدعی است که علاج به عوارض می کند. طب اسلامی علاج به ریشه می کند یا علاج به عوارض؟
    طب شیمیایی فقط عوارض را میشناسد. صورت سرخ شده؛ این سرخی را برطرف میکند. مریض تب کرده، تب را برطرف میکند. در همین حد. ریشه را نمیشناسد. طب شیمیایی ریشه بیماری ها را و اسباب بیماری ها را نمیشناسد. ریشه ای که در طب سنتی قدیم بوده در طب اسلامی هم هست که به عنوان مزاج معرفی شده است. ما اعتقادمان براساس روایاتی که از پیامبر(ص) داریم این است که میگوید به ظاهر بیماری نگاه نکن. اصل هر بیماری براساس طبایع چهارگانه است. سودا ،صفرا، بلغم و دم. چون طب جدید این مسئله را نمیشناسد، نمی تواند این ریشه را درمان کند. الان به طبیب بگویید سودا؛ صفرا... هیچی نمیداند؛ میگوید این چیزها را من نمیشناسم. پس نمی تواند درمانش هم ریشه ای باشد. برای همین بیماری سریع عود میکند؛ نیاز به دارو بیشتر میشود. چون داروهایشان هم حالت رفع عوارض و تسکین دهند دارد ، نمیتواند درمان کند. ولی در طب اسلامی ریشه را درمان میکند. در طب سنتی هم ریشه را درمان میکند تا حدودی ولی امتیازی که در طب اسلامی است آن است که عوارض را هم درمان می کند. هم ریشه هم عوارض. ما الان برای هر بیماری دو سنخ دارو داریم؛ یک دارو ریشه ای، یک دارویی که عوارض را درمان کند. مانند مثلا مریضی یبوست؛ اعتقادمان براساس روایات آن است که ریشه یبوست سوداست. برای درمان این حالت، دوتا دارو میدهیم. یکی یک ملین میدهیم که درمان عوارض کند و یک سودازدا میدهیم که سودا را از بدن خارج میکند که این بیماری ریشه ای درمان میشود.

    در تقسیم بندی ها به نظر میرسد طب اسلامی جزو طب های کل نگر است مثل طب سنتی ایرانی قدیم خودمان که یک تنافی با طب جزء نگر غربی دارد. طب غربی مدعی است که الان به سلول ها و ریز تر از آن ها ورود کرده و هرچه جلو میرود اقیانوس جدیدی را کشف میکند. ولی می گویند طب اسلامی یک طب کل نگر است. در مورد این تفاوت جزء نگری و کل نگری در دو طب عقیده شما چیست؟
    این کل نگری مربوط به طب سنتی است. مثل طب چینی . ولی طب اسلامی جزئی نگر است و خیلی عمیقتر از طب شیمیایی است. به عنوان مثال طب اسلامی قشنگ مسئله میکروب و ویروس را میشناسد ولی طب سنتی مسئله میکروب و ویروس را نمیشناسد. یا در مسئله ژنتیک؛ اصلا پایه ژنیتک طب اسلامی است. فکر میکردند مسئله درمان ژنتیکی، جزو ابتکارات و افتخارات بشر است. بعد متوجه شدند که این از کتاب های ما گرفته شده است. انقدر در طب اسلامی ما مسئله ژنتیک موشکافانه بررسی شده است که فکر می کنم بشر تا 500 سال دیگر هم به این چیزهایی که در روایات ما هست نمیرسد. آنها فکر میکنند که به جایی رسیدند. حالا یک میکروبی را دیدند اما هنوز میکروب را نمیشناسد. خب حقیقت میکروب چی است؟ چرا اینکار را میکند؟ چرا با انسان دشمن است؟ مکانیزم کارش چیست؟ چه چیزهایی در آن تاثیر دارد؟ چه چیزهایی آن را دور میکند؟ چه چیزهایی آن را جذب میکند؟ تا 500 سال دیگر بشر به این مسئله نمیرسد. بنده راجع به میکروبی و ویرس نزدیک به صد صفحه در این کتاب خودم نوشتم. کی بشر میخواهد به این مسائل برسد؟ مگر اینکه طب اسلامی مطرح بشود و دانشگاه های دنیا به این سمت هدایت بشوند و بیایند این مسائلی که در طب اسلامی هست را بررسی کنند. پس برعکس طب اسلامی جزئی نگر است. طب اسلامی عمیقتر است؛ ژرف است. چون عرض کردم که از خالق انسان است. مگر می تواند پیامبر(ص) یا ائمه(ع) ما از مسئله میکروب یا مسئله ژنتیک غافل باشند؟ یا حتی چیزهای جزئی تر از اینها که هنوز بشر به آن نرسیده است. به عنوان مثال؛ امروز بشر هنوز برای مسئله چشم زخم تئوری ندارد. اسلام میگوید بیشتر این مرده ها به خاطر چشم زخم است. اگر قبر ها باز بشوند خواهید دید. یعنی اثر این چشم زخم در خاک هم بر مرده باقی میماند. این بشر کی میخواهد به آن برسد؟

    مقصود از طب کل نگر آن نگاه حکمت آمیز به طب است . مثلا در طب سنتی میگویند که بدن یک کل واحد است اگر مثلا سودا وارد یک قسمت بدن بشود کل بدن را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما طب جدید به خاطر این نگاه جزء نگری، میرود بدن را شاخه شاخه و مجزا از یکدیگر تعریف میکند. برای همین تخصصها مختلف میشود،متخصص عروق قلب دارد متخصص کبد دارد متخصص چه و چه و چه....
    بر این اساس هر دو در طب اسلامی هست. یعنی هم جزء نگری هم کل نگری. یک آناتومی اسلامی ما داریم، بُعد چهارم آناتومی که در هیچ جای دنیا مطرح نیست. در پزشکی، ما سه نوع آناتومی داریم که در دنیا مطرح است، اسلام علاوه بر این سه تا آناتومی یک آناتومی بُعد چهارم دارد. میداند و میتواند بدن را تجزیه کند . البته مسئله مزاج ها برای کل بدن است، ما اعتقادمان این است و اختلافمان با طب سنتی هم سر همین است آنها بعضی هاشان معتقدند به جزئی نگری مسئله مزاج ها. مثلا می گویند دست بلغم، سر سودا، پا فلان. ولی ما در طب اسلامی این را نداریم. ما می گوییم یا کل بدن بلغم یا کل بدن سودا. در این مسئله مزاج ها و ریشه ها است. ما کل نگری داریم ولی در کنارش ما گفتیم عوارض هم درمان می کنیم که مجبوریم جزء نگری هم داشته باشیم.

    به نظر می رسد یک نگاه غیر اسلامی شاید بتوان گفت نگاه استعماری باعث شده که در صده های اخیر، روایات طب اسلامی ما به یک نوعی از کتب روایی ما و از حوزه های ما بیرون بیاید و طلاب ما فقط فقه و اصول بخوانند.
    بله؛ این مسئله بوده است. تا حالا هرچه بوده همین فقه و اصول بوده. بخصوص ما شیعیان در علوم دیگر حتی کل علوم اسلامی ضعف شدیدی داریم. شاید بتوان گفت که بر می گردد به شرایط تقیه شیعیان. شیعیان در طول تاریخ مظلوم بودند و در شرایط تقیه به سر می بردند و واقعا در محاصره بودند. امکان و قدرت نداشتند تا علوم اسلامی را گسترش دهند؛ وارد کل زوایای علوم اسلامی بشوند تا حدی تا اندازه ای فقط می توانستند کار کنند و به همین جهت به مهمترین علم پرداختند. آن هم مسئله فقه و مسائل شرعی که مربوط به آخرت است بوده. حالا نهایتا اخلاق و فرض کنید که اعتقادات مربوط به همین ها، به قدر واجبش فقط توانستند برسند و روی این زمینه کار کنند. امروز الحمدلله شرایط قدری متفاوت شده آن شرایط تقیه برطرف شده، امکانات در این سطح سرازیر شده و فرصت پیدا شده که علوم دیگر اسلامی هم مورد بررسی قرار بگیرد و مطرح شود. اسلام فقط در طب نیست در هر زمینه ای که آدم وارد می شود واقعا شگفت زده می شود. مثلا در همین زیست جانوری بخواهیم وارد شویم ما حرف برای کل دنیا داریم که دنیا نشنیده است. در هر علم دیگر هم هست. علم شیمی، فیزیک، علم ستارگان بخصوص اگر وارد شویم شگفت ساز خواهیم بود. عل ایحال ان شاءالله زمینه فراهم شده و وقت این رسیده که مسائل مطرح شود و علما به این علوم بپردازند و از این نعماتی است که ائمه برای ما به عنوان میراث بجا گذاشتند استفاده کنیم که واقعا بلا استفاده مانده است.
    پس مقدمتا این دریافت از حرفهای استاد بر می آید که آناتومی که در طب اسلامی وجود دارد هم جز نگر است هم کل نگرگاهی آنقدر ریز که ساختمان و کارکرد ژن را تعریف میکند وگاهی هم کلی به بحث آناتومی می پردازد..اما به علت اهمیت بحث مزاج شناسی به آناتومی اعضای خاص هر مزاج هم مثل خون وصفرا وطحال وبلغم هم می پردازیم.
  10. Like
    بانو59 دریافت کردید امتیاز از Zxxx در چرا پسر من خوب نشد   
    سلام دوست عزیز ناراحت شدم برای پسر عزیزتون از خداوند میخوام به حق امام حسین و طفل شش ماه شون پسرتون شفا بگیره 
  11. Like
    بانو59 دادامتیاز به کارشناس طب اسلامی در بد غذایی   
    این مشکل از گرمی بدن و می باشد. باید از صفرابر یا همان خرفه استفاده کنید. استفاده از چیز های خنک دیگر مثل آلو بخارا یا سویق عدس هم توصیه می شود
  12. Like
    بانو59 دادامتیاز به کارشناس طب اسلامی در بادرنجوبه   
    سلام بسیار عالی و کم نظیر است. چای مورد علاقه حضرت امیر علیه السلام بوده.
    اگر بادرنجبویه ای که گل های صورتی آن در آن نیست و همه آن سبز است تهیه کنید بسیار خوشمزه خواهد بود
  13. Like
    بانو59 دادامتیاز به کارشناس طب اسلامی در روغن های خوراکی به ترتیب اولویت   
    اولویت روغن ها به این صورت هست:
    1 - روغن زیتون
    2 - روغن شحم گاو (چربی های دور گوشت گاو، قلوه پی بهتر)
    3 - روغن کنجد
    4 - روغن گاوی (که از آب کردن کره دوغی به دست می آید)
    4 - روغن قلوه پی گوسفند
    5 - روغن دنبه . برای افراد مسن ممنوع است
     
    تذکر : این روغن ها برای سرخ کردن هیچ مشکلی ندارند.
    تذکر 2 : می شود مقداری روغن زیتون به روغن شحم گاو اضافه کرد تا هر دو بوی مناسب تری پیدا کنند.
    تذکر 3 : روغن شحم گاو را می توان هنگام طبخ با کمی روغن زیتون مخلوط کرد تا دیرتر بماسد.
    تذکر 4 : اگر روغن شحم گاو خوب تهیه شود و از مواد معطر کنند استفاده شود بسیار مطبوع خواهد شد.
    تذکر 5 : بوی روغن ها با استفاده مرتب و تغییر ذائقه به عادت تبدیل خواهند شد و آزار دهنده نخواهد بود.
     
    کره حیوانی برای سنین بالا مناسب نیست. و به صورت صبحانه و... ، مناسب است. روغن ها را معمولا نمی شود به صورت صبحانه و.. مصرف کرد. لطافت کمتری دارند.
  14. Like
    بانو59 دادامتیاز به کارشناس طب اسلامی در بهترین بدن شوی   
    با پایه زیتون. در ناف خوب است. به دست و پا هم مالیده شود خوب است.
    اگر از شامپوی ختمی هم برای شستن سر و بعد از آن رسیدن به پوست بدن ، باعث نرم شدن هم می شود
  15. Like
    بانو59 دادامتیاز به شریعت در شستشوی مو   
    ابتدا گل ختمی سفید که خشک باشد را آسیاب می کنیم تا نرم نرم شود و الک می کنیم (اگر گل ختمی سفید هم نباشد اشکال ندارد هر چند سفید بهتر است). سپس مقدار یک قاشق غذا خوری از آن را در ظرفی ریخته و روی آن دو لیوان آب داغ یا ولرم می ریزیم و از ۵ دقیقه تا نیم ساعت منتظر می مانیم تا لعاب پیدا کند. سپس با یک جوراب زنانه تمییز آن را صاف می کنیم و استفاده می کنیم.
    این شامپو چون طبیعی است و ماده نگهدارنده ای ندارد قابلیت نگهداری طولانی ندارد و حداکثر تا ۳ روز قابل نگهداری است. اما هنگام ورود به حمام می شود طی ۵ دقیقه الی ۱۰ دقیقه هم به صورت فوری آن را درست کرد.
    از هر کدام از برگ مورد برای رفع چربی سر و برگ سدر برای رفع وسواس می توان قبل از این شامپو به طور جداگانه استفاده کرد و از فواید آن ها استفاده کرد.
    ***تذکر: اگر هرکدام از این برگ سدر و مورد جداگانه و به شیوه بالا مصرف شود بهتر است زیرا در صورت مخلوط کردن با ختمی، مقداری غلیظ خواهد شد و کیفیت خودرا از دست خواهد داد.
    http://tebeslami.net/category/بهداشت 
    لینک خواص شامپوهای طبیعی در سایت طب اسلامی.
    میتونین هم توضیحات کامل،هم پرسشهای کاربران وهم پاسخهای مدیرسایت رو در اونجا ببینین.
  16. Like
    بانو59 دادامتیاز به کارشناس طب اسلامی در خمیردندان   
    ترکیبات پودر دندان:
    میخک یک چهارم واحد
    پودر چوب اراک یک واحد
    پودر عاقرقرحا یک واحد
    پودر سعد کوفی یک واحد
     
    همه را ترکیب کنید و در هفته دو شب با آن دندان ها را بشویید.
     
    مسواک مورد تایید و مورد استفاده که جایگزین مسواک پلاستیکی است همان چوب اراک و چوب زیتون است. این خمیر دندان برای رفع پوسیدگی یا به عنوان یک دارو است.
  17. Like
    بانو59 دادامتیاز به Zxxx در چرا پسر من خوب نشد   
    سلام 
    من قهر نکردم هنوز هم ناامید نشدم ولی جای من نیستید 4 سال سختی 4 سال همش با اظطراب و نگرانی زندگی کردن 
    فقط ناراحتم خیلی 
    اولین بار که داشتم میرفتم تهران پیش دکتری که خیلی ازش تعریف میکردند هنوز نرفته میدونستم که نتیجه ای نمیگیرم 
    اما استاد را که شنیدم یه لحظه هم به ذهنم خطور نکرد که اونم مثل بقیه باشه با امید و اعتقاد کامل اومدم 
    تهران 4 میلیون خرج کردیم اما استاد بنده خدا یک ریال هم از ما نگرفت  
    من معذرت خواهی میکنم اگه بد صحبت کردم 
    نه آقای کارشناس بیضه که هیچی 
    پسر من که یه درد دو درد نداره گفته بودم متابولیک داره الان 4 سال و نیمشه نه راه میره نه میشینه نه حرف میزنه نه رشد میکنه الان 7 کیلو وزن داره 
    من چیکار کنم آقای کارشناس خسته شدم استاد آخرین امیدم بود همیشه میگفتم خدا باعث آشنایی ما و استاد شده اما باز دوباره شرمنده همسرم شدم 
  18. Like
    بانو59 دادامتیاز به Maryam1368 در تغذیه کودک   
    سلام
    دختر بچه ی یک سال و نیمه که به جزء شیر مادر اصلا غذا نمیخورد
    همه آزمایشها و سونوگرافی از شکم رو هم انجام دادیم ولی هیچ مشکلی نداشت
    و نسبت به سنش هم وزن و هم جثه ریزی داره
    آیا تو طب اسلامی راه حلی وجود داره؟
     
  19. Like
    بانو59 دادامتیاز به کارشناس طب اسلامی در نحوه مصرف کندر   
    سلام . تا 10 گرم مصرف کندر بدون اشکال است. حدود 2 قاشق غذا خوری می شود. بلکه برای تشکیل بهتر قلب و مغز توصیه می شود حتما استفاده شود.
    نیاز نیست ناشتا باشد و نجوند بهتر است. با آب قورت دهند یا با عسل خمیر کنند و بخورند همه این صورت ها خوب است
×